Člověk a práce - vaření
říká se - opakování je "matka moudrosti"
A tak, abych zjistila, zda se děti za půl roku, kdy jsem jim předkládala recepty, aby je pod mým dohledem připravily, /vařily, pekly, smažily .../něco naučily, dnešní dvouhodinovka v cvičné kuchyni probíhala úplně jinak, než hodiny předchozí .Téma hodiny - opakování - oznámila jsem dětem, že tato lekce bude míti největší váhu na výslednou známku na vysvědčení 1. pololetí.
Zadání bylo jasné a jednoduché, žádný psaný recept...jen slovní oznámení /děti připravovaly pokrmy, které už jsme dělali/ - 3 skupiny dětí , čili 6 dětí připravovalo kuřecí řízky pro celou skupinu. Ostatní děti připravovaly z listového těsta slané, či sladké variace, jaké variace připraví, už záleželo na dětech a také připravovaly všemi oblíbené palačinky. Další úkol - připravit citronádu, nakrájet chleba a zeleninu.Všechny suroviny na přípravu byly k dispozici. Zopakovala jsem v bodech, jak řízky připravit ke smažení, hlavně je nespálit.
Byla to samotatná práce dětí, já jsem jen pozorovala, jak děti pracují, zda jejich postupy při přípravě pokrmů jsou správné. S napětím jsem očekávala jejich výsledky. Žádny řízek nebyl přesolen, ani spálen. Žasla jsem, jaké dobrůtky z listového těsta děti připravily, vložily do přípravy svoji invenci a já jsem se při ochutnávání radostí rozplývala. Palačinky, tenké jak papír. Kdybych mohla oznámkovat za jedna s hvězdičkou, tak dnes by tu jedničku s hvězdičkou dostali všichni.Mnou vyslovená pochvala byla na místě.