Člověk a práce
vaření v cvičné kuchyni
Vaření s 8. třídou je oproti vaření s nižšími ročníky rozdílné. "Osmákům" předkládám v každé lekci vaření více receptů k přípravě. Žáci pracují ve skupinkách po dvou. Každá skupina dle tištěného receptu, kde je uveden seznam surovin a podrobný popis postupu práce, uvaří daný pokrm. Děti vaří polévky, připravují různé druhy masa i přílohu. Řekla bych, že nejoblíbenější u dětí je připravovat řízky. Připravovali jsme řízky kuřecí. Kuřecí maso osolit, ale nepřesolit, obalit v trojobalu a usmažit, je méně časově náročnější, než připravovat řízek z masa vepřového. Sladké nesmí chybět při žádném vaření, proto připravujeme i různé moučníky. Kynuté těsto - tak trochu pro začátečníky ve vaření je "strašákem", vždyť připravit správný kvásek, "neutopit mlynáře", zadělat těsto správné tuhosti, nechat těsto vykynout a upéci, to už je opravdu um. Ale protože chci s dětmi připravovat co nejvíce různých pokrmů, pustili jsme se i do pečení kaiserek z kynutého těsta. Kvásek nám vzešel tak, jak to má být,děti těsto zadělaly v robotu. Z vykynutého těsta připravily tvarově kaiserky , které upekly v troubě. Ve fotogalerii se podívejte, jak se nám vše podařilo.