Metodik prevence

Metodik prevence

Mgr. Ivo Mikšovský

e-mail: ivo.miksovsky@skolabrezany.cz

tel.: 220 990 853

konzultační hodiny: po předchozí dohodě

 

Metodička prevence (pro 1. stupeň)

Mgr. Michaela Valvodová

e-mail: michaela.valvodova@skolabrezany.cz

tel.: 220 990 889

konzultační hodiny: po předchozí dohodě

 

Metodik prevence má na starosti celkovou preventivní koncepci školy spolu s tvorbou preventivního programu, ale také řešení nejrůznějších aktuálních situací v rámci každodenního provozu školy. Činnosti, jimž se nejčastěji věnuje, můžeme rozdělit do následujících oblastí:

 

Metodické a konzultační činnosti

  • koordinace tvorby minimálního preventivního programu a participace na jeho realizaci, resp. kontrola jeho realizace
  • koordinace aktivit školy v oblasti prevence rizikového chování žáků a následná participace na jejich realizaci
  • plánování, analýza, koordinace a organizace preventivních akcí pro žáky
  • metodické vedení pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování
  • práce se žáky, kteří mají obtíže v adaptaci či sociálně-vztahové problémy, kteří mají obtíže negativně ovlivňující jejich vzdělávání či se žáky s rizikovým chováním
  • příprava a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků-cizinců (prevence rasismu, xenofobie apod.)
  • koordinace spolupráce školy s dalšími orgány a institucemi zabývajícími se otázkami prevence a rizikového chování
  • spolupráce s odbornými pracovišti v případě akutního výskytu rizikového chování

 

Informační činnosti

  • předávání odborných informací dalším pracovníkům školy (informace o rizikovém chování, metodách primární prevence, nabídkách programů na toto téma atd.)
  • vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování

 

Poradenské činnosti

  • poskytování poradenských služeb žákům s rizikem či projevy rizikového chování a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli
  • spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj rizikového chování ve škole
  • příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům
Sdílet  

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies