Metodik prevence
Metodik prevence
Mgr. Ivo Mikšovský
e-mail: ivo.miksovsky@skolabrezany.cz
tel.: 220 990 853
konzultační hodiny pro žáky: každý den o velké přestávce
konzultační hodiny pro zákonné zástupce: po předchozí dohodě
Metodik prevence má na starosti celkovou preventivní koncepci školy spolu s tvorbou preventivního programu, ale také řešení nejrůznějších aktuálních situací v rámci každodenního provozu školy. Činnosti, jimž se nejčastěji věnuje, můžeme rozdělit do následujících oblastí:
Metodické a konzultační činnosti
- koordinace tvorby minimálního preventivního programu a participace na jeho realizaci, resp. kontrola jeho realizace
- koordinace aktivit školy v oblasti prevence rizikového chování žáků a následná participace na jejich realizaci
- plánování, analýza, koordinace a organizace preventivních akcí pro žáky
- metodické vedení pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování
- práce se žáky, kteří mají obtíže v adaptaci či sociálně-vztahové problémy, kteří mají obtíže negativně ovlivňující jejich vzdělávání či se žáky s rizikovým chováním
- příprava a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků-cizinců (prevence rasismu, xenofobie apod.)
- koordinace spolupráce školy s dalšími orgány a institucemi zabývajícími se otázkami prevence a rizikového chování
- spolupráce s odbornými pracovišti v případě akutního výskytu rizikového chování
Informační činnosti
- předávání odborných informací dalším pracovníkům školy (informace o rizikovém chování, metodách primární prevence, nabídkách programů na toto téma atd.)
- vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování
Poradenské činnosti
- poskytování poradenských služeb žákům s rizikem či projevy rizikového chování a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli
- spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj rizikového chování ve škole
- příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům