Speciální pedagog
Školní speciální pedagog, koordinátor inkluze
Mgr. Jana Zapotilová
e-mail: jana.zapotilova@skolabrezany.cz
tel.: 220 990 890, 605 827 670
konzultační hodiny pro žáky: každý den před vyučováním a o velké přestávce, případně po přechozí dohodě
konzultační hodiny pro zákonné zástupce: pondělí, středa a pátek v čase 7:30 - 9:00 (po předchozí dohodě), jiné termíny možné po předchozí dohodě
Školní speciální pedagog spolupracuje s vedením školy, jejími pedagogickými pracovníky, žáky i jejich zákonnými zástupci a podílí se na vytváření a naplňování programu poradenských služeb ve škole. Činnosti, jimž se nejčastěji věnuje, můžeme rozdělit do následujících oblastí:
1) Diagnostika a depistáž
- orientační speciálně pedagogická diagnostika, zejména při vzdělávacích problémech žáků
- participace na stanovení intervenčního přístupu v rámci školy v případě výchovných problémů
- screeningy a pozorování ve třídách týkající se speciálních vzdělávacích potřeb a nadání
2) Konzultační, poradenské a intervenční činnosti
- práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- participace na tvorbě PLPP či IVP a podpora při jejich realizaci
- poskytování poradenských služeb žákům se zvýšeným rizikem školní neúspěšnosti
- poskytování informační, konzultační, poradenské a metodické podpory zákonným zástupcům žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
- průběžné vyhodnocování účinnosti poskytovaných podpůrných opatření, případně navrhování a konzultování jejich následné úpravy
- poskytování krátkodobé i dlouhodobé speciálně pedagogické péče žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
- individuální konzultace pro žáky, jejich zákonné zástupce i pedagogické pracovníky školy
- úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
- participace při zápisu do 1. ročníku
3) Metodická práce a vzdělávací činnost
- sledování průběhu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- metodická činnost pro pedagogické pracovníky školy (návrhy metod a forem práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zavádění do výuky, instruktáž využívání pomůcek a didaktických materiálů)
- poskytování metodické podpory asistentům pedagoga
- participace na vytváření školních vzdělávacích programů za účelem zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- spolupráce se ŠPZ a dalšími institucemi