Rosteme s poznáním-projekty 1.C
Projektem na téma rostliny navazujeme na probrané učivo z prvouky.
Děti již z hodin prvouky znají dělení rostlin na dřeviny/ keře/ byliny, umí přiřadit základní popis k částem rostlinného těla a orientují se v názvech plodů. My jsme si následně na rostliny "posvítili" detailněji. Nejprve jsme si povídali o úloze semínka a způsobech šíření v krajině. Ze semínek jsme si zkusili vypěstovat rostlinky čočky, hrachu a fazole mungo. Růst rostlinek jsme pozorovali jeden týden vždy ve třech paraleních miskách za různých podmínek. Po týdnu jsme pozorovali nejlepší růst v paralelkách, kde semínka měla vodu a byla ve tmě. Už víme proč :) Když nám vyrostly mladé rostlinky a zjistili jsme, jakou úlohu při růstu hraje voda, mohli jsme se věnovat vedením vody rostlinou. Funkci cévních svazků jsme si simulačně vyzkoušeli na papírových modelech a čekáme, jak dopadnou živé květy v barvivu. Dále nás čeká mikroskop a pozorování stonků a následně fukce listů a fotosyntéza. A jako správní vědci vše zaznamenáváme do protokolů:)