Jak funguje náš kolektiv (3. C)
Jsme měli možnost zapřemýšlet během třetí lekce programu KiVa v rámci listopadového třídního dne.
Tentokrát jsme se během třídního dne věnovali hned třem důležitým aktivitám - pokračovali jsme v Kiva lekcích, zúčastnili se Bubnovačky spolu s ostatními spolužáky napříč celou školou a poslechli jsme si i vzpomínku na 17. listopad z úst paní ředitelky. Ve třídě jsme si nejprve vysvětlili, co to vlastně kolektiv je a jak se každý z nás cítí práve v tom našem - v naší třídě. Zahráli jsme si hry, které bychom si ani bez spolupracujícího týmu zahrát nemohli - tyčka bez tíže a uzel. Ten nás bavil moc a hodně jsme se u něj nasmáli. No zkuste být "rozplétač" a rozmotat klubko nohou, rukou, hlav a spoustu rozesmátých obličejů! To není nic snadného! Povídali jsme si také o fungování kolektivu a o situacích, které se jednomu členu mohou zdát snadné a pro jiného jsou nepříjemné a náročné. Snažili jsme se přijít na to, jak poradit a pomoci dětem, kteří se "zrovna moc necítí". A přicházeli jsme opravdu se spoustou skvělých nápadů. V další aktivitě jsme si vyzkoušeli, jestli se opravdu dobře známe. A na co jsme přišli? My se známe vážně skvěle. Hned jsme věděli, komu položit ruku na rameno při otázce: "Kdo je k ostatním milý a férový?" nebo "Kdo nás umí vždy snadno rozesmát?". Na závěr přišlo i oblíbené vizualizační cvičení. Měkkému polštářku, ztemnělé učebně i klidnému hlasu paní učitelky tentokrát nikdo nepodlehl a nikomu se nepodařilo usnout. To minule to bylo jinak! Rozloučili jsme se s úsměvem na rtech a paní učitelce jsme udělali velkou radost. Při závěrečném hodnocení dne totiž zůstal červený zamračený smajlík úplně sám! Všichni jsme se cítili po dnešní lekci příjemně, klidně a pohodově. A někteří dokonce i o hodně lépe naž na začátku dnešního programu!