Ledová věda s 2.C
Mráz se přeci musí využít. Tak šup do venkovní laboratoře.
Někdy se plány musí změnit ze dne na den, a tak jsme se v pondělí po předpovědi bezvadného mrazivého počasí dohodli, že toho využijeme a že se hned vrhneme na ledovou vědu. Navázali jsme na loňské téma skupenství látek a přeměna vody. U koloběhu vody jsme se zastavili u LEDU A VZNIKU VLOČEK.
Prozkoumali jsme, co je to kondenzační jádro, jaký má tvar, jak rostou vločky, za jakých teplot vznikají které tvary, jaká je pravděpodobnost najít dvě stejné vločky, kde napadne na světě nejvíce sněhu, kdo vločky studuje, jak se vločky přemění na trvalý ledovec atd. atd.
Vyzkoušeli jsme si: vyrobit ledové ozdoby, porovnat vzorky sněhu z různých lokalit, pozorovat vločky a tvorbu kondenzačních jader na bublinách, pozorovat námrazy, zjistit, co a proč roztaje dříve, jestli voda nebo led.
A když už bylo takové sluníčko, rovnou jsme vzali ven naše papírové sluneční hodiny a kompasy. Rovnou jsem se naučili měřit a odečítat čas. Skládali a měřili jsme dobře. Čas nám vyšel přesně :)