Matematika v pohybu (2. C)
Tentokrát při práci na stanovištích.
V matematice se dají podnikat různorodé aktivity. Někdy je to práce do sešitu, kdy je potřeba potrénovat pamětné počítání, slovní úlohy nebo příklady v pětiminutovkách (my jim tedy raději říkáme "minutovky", protože do pěti minut se vejdeme jen málokdy :)). Jindy si hrajeme s interaktivní tabulí nebo řešíme úlohy s farmou či maskami. V tomto týdnu jsme v jedné z hodin pracovali na chodbě u naší třídy a vyzkoušeli si práci na stanovištích. Odměnou bylo získání "žrádýlka" do naší celoroční soutěže. A to se pak pracuje na plný plyn! Paní učitelka vylosovala polovinu z nás, abychom mohli utvořit dvojice a při řešení logických a problémových úloh se domlouvat na nejlepším postupu a způsobu řešení. A že bylo o čem, není vůbec pochyb. Měli jsme připraveno deset stanovišť s pikantnostmi, které paní učitelka tentokrát vybrala z publikace Koumák pro druháky. Zbývalo už jen si zadat podmínky (např. že na jednom stanovišti smí pracovat pouze jedna dojice) a připomenout si pravidla. Poté už hurá do práce. Čas běžel, hlavinky počítaly, papíry se plnily čísly a paní učitelka nás povzbuzovala v těžších chvilkách. Naštěstí jich nebylo moc a my jsme téměř všichni časový limit stihli! Nastala kontrola a odměňování! Paní učitelka nás za práci pochválila a také říkala, že si myslí, že příště už zaplníme tabulku správnými výsledky úplně všichni!