Oblékáme krychli (2.C)
To, že i v matematice budeme potřebovat zručnost švadlen a šikovnost krejčíků, nás tedy nenapadlo ani ve snu.
V pracovní učebnici naší matematiky jsme nalistovali stranu 44 a s ní i přípravné úkoly o konstrukci sítě krychle. Paní učitelka si přála, abychom se během hry s krychlemi seznámili s pojmy hrany, stěny a vrcholy. Připravila nám tedy molitanovou hrací kostku, čtvercovou sít a "lepíky". Měli jsme za úkol kostku/krychli obléknout a vytvořit tak její šaty. Ty jsme poté rozložili a překreslili do čtvercové sítě. Práce bude ještě pokračovat, protože jsme zvědaví kolik různých střihů na šaty v naší třídě objevíme. Paní učitelka tvrdí, že by jich mohlo být i jedenáct?! Ale to se musí ověřit! Ve dvojicích jsme také řešili oříšek. K ruce jsme kromě krychle dostali i čtverce s předtištěnými puntíky. Z těch jsme měli ušít krychli šaty s podmínkou! Uf! Ještěže jsme měli u sebe kamaráda! A co bylo tentokrát nejsložitější? Myslíte si, že matematika, šaty nebo oříšek? Kdepak! Nejvíc jsme se natrápili s lepíky!