Ohlédnutí za bohatým programem
Slohové práce píšeme vázaným a nevázaným písmem, procvičujeme pravopis každý den. Malujeme, posloucháme hudbu. Počítáme. Programujeme. Čteme básně a tvoříme dárek pro maminku (14.5.). Žije se nám DoBře.
Ohlédnutí za bohatým programem tohoto týdne:
V pondělí byl státní svátek a my si v úterý s dětmi snažily vzpomenout, co jsme všechno zažili během dlouhého víkendu. Trochu povídání, psaní a počítání nás dost unavilo, takže malování jarního stromu suchými křídami byla příjemná změna činnosti.
Ve středu byl Kytičkový den a máme vyučování až do 12:35 h, ale zásluhou programování "žrouta odpadků" utekl den jako voda. Pustili jsme si písničku Roboti už jdou....
Snad si nikdo ani nevšiml, že už umí vyjmenovat SLOVNÍ DRUHY:
podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky a číslo 5 zastupují slovesa,
příslovce, předložky, spojky, částice a cistoslovce.
Čtvrtek začíná plaveckým výcvikem a tentokrát jsme procvičovali skoky do vody. Pár dětem se z množství skoků udělalo až špatně. V českém jazyce si hledáme básničku, kterou se budeme snažit recitovat nebo číst mamince v den svátku maminek. V hodině člověk a práce děti začaly tvořit kytku v květináči, kterou ladily po celý zbytek týdne včetně družiny. Se Štěpánkou děti malovaly obraz maminky a vyplňovaly vtipný dotazník. Co všechno děti o nich vědí nebo nevědí. Předalaly své práce děti maminkám? To se dozvíme příští týden.
V matematice zkoušíme sčítat do 100 a není to až taková sranda. Ve zpětném pátečním dotazníku bylo napsáno, že nejtěžším úkolem bylo psát písanku. Byl to vzkaz, pozvánka na víkendovou akci.
Posledním příběhem by mohlo zaznít téma z prvouky, kde si povídáme o lidském způsobu života. Shlédli jsme video z Dolních Břežan a uznaly jsme s dětmi, že se nám tu DoBře žije.