Houstone, máme problém (4.C)
Program "Houstone, máme problém" vzal děti na dobrodružnou a především matematickou vesmírnou misi. Účastníci se stali astronauty na dobrodružné a pro lidstvo zásadně důležité výpravě do vesmíru. V doprovodu odborně vycvičeného pilota absolvovali velmi nebezpečnou a objevitelskou cestu, jejímž cílem bylo nalézt planetu, kam by se mohlo lidstvo přestěhovat.
Program je inspirován metodou výuky matematiky dle prof. Hejného. Využívá vlastních, speciálně vyrobených pomůcek, které dětem snáze evokují prostředí vesmírné lodi a dokreslí atmosféru dobrodružné cesty.
Všechny úkoly jsou cílené na využití aritmetiky (sčítání, odčítání, násobení), geometrie (práce s tvary, poznávání rovinné geometrie i 3d objektů, tvorba a přeměna tvarů, práce s obsahem a obvodem). Součástí programu jsou slovní úlohy, strategické plánování, využití kombinatoriky a pravděpodobnostních jevů. Z Hejného metody čerpá především při využívání různých prostředí, jako jsou například geodesky, výstaviště, algebrogramy a další.
Program využívá prvků dramatické výchovy, imaginace, sociální výchovy a neopomíná mezipředmětové vztahy, tj. technické vzdělávání (rozvoj slovní zásoby), člověk a jeho svět (enviromentální výchova, vesmír, Sluneční soustava, atp.).