Flétny, tamburína, džembe a rytmus (4.A, 7.A)
10.10.2025

Flétny, tamburína, džembe a rytmus (4.A, 7.A)

Hudební výchova je mnohem víc než jen pohoda a jazz – je to fascinující svět zvuků, rytmů a emocí.

Příkladem může být i známá píseň Halí Belí, kterou téměř každý žák zná. Pan učitel Martin Koňařík nám ukázal, jak tuto píseň nejprve zahraje na flétnu a poté bude studenty doprovázet na kytaru. Při výuce byly použity noty a prstoklady jako "G H G" a "H A H G H A H", které pomohly studentům se správně orientovat při hře. Pokud neznáte noty, nezoufejte – stačí se zaměřit na správný prstoklad a s trochou trpělivosti to zvládnete!

Po flétně jsme se zaměřili na rytmické cvičení s bubny. Využili jsme velký buben džembe (Velké džembe) a tamburínu, přičemž pan učitel vysvětloval a nahrával různé rytmy. Začali jsme s jednoduchým čtvrťovým rytmem: "Raz, dva, tři, čtyři". Jakmile jsme tento rytmus zvládli, pan učitel přidal složitější variace.

Pan učitel nás také vyzval, abychom se při rytmických cvičeních nesoustředili jen na mechanické napodobování rytmu, ale abychom se jej snažili cítit – a to s uzavřenýma očima. Tímto způsobem se pokusíme propojit naši vnitřní rytmickou intuici. V této souvislosti se také diskutovalo o roli pravé a levé mozkové hemisféry při práci s rytmem.

Hudební výchova tedy nabízí nejen technické dovednosti, ale i možnost prozkoumat, jak hudba ovlivňuje naši mysl a tělo.

Autor: Ingrid Hubáček
Sdílet  

Fotogalerie

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies