8. C – únorový třídní den
Únorový třídní den jsme věnovali tématu, které nás provází na každém kroku, prozkoumávali jsme totiž emoce.
A protože se pomalu, ale jistě blíží devátý ročník, a tedy období výběru střední školy, udělali jsme si čas také na seznámení se s různými povoláními a profesemi, a to skrze počítačovou hru Career in the Game.
Emoce kam se podíváš! To by mohl být titulek středečního dne. Nejprve jsme si zopakovali, že emocionální prožívání je individuální reakcí na to, jak interpretujeme situace, a že se může projevit jak tělesně, tak psychicky. Připomněli jsme si, že dokážeme-li emoce rozpoznávat a chápat jejich příčiny, pak tyto znalosti můžeme využít v komunikaci s druhými, ale také k vlastnímu růstu a k budování schopnosti zdravě se s emocemi vypořádat a přijímat je jako přirozenou součást našeho prožívání.
Povídali jsme si o nedávno prožitých emocích, které pro nás byly nějak významné, či intenzivní. Dále jsme si zkoušeli, jak jsou emoce důležité pro komunikaci s druhými, i to, že někdy musíme popsat věci přímo, neboť druhý do našeho prožívání nevidí. Ve druhé části KiVa lekce se žáci ve skupinách zaměřili na nepříjemné či tíživé emoce, jejich projevy a možné příčiny. Žáci se také pokusili navrhnout způsoby zdravého vypořádání se s negativními emocemi.
Druhá část dne patřila budoucnosti. Paní učitelka Kamila Menclová, které tímto děkujeme, nám představila hru Career in the Game, ve které je úkolem žáků budovat infrastrukturu města a přitom se seznamovat s množstvím profesí, a to z hlediska pracovní náplně, některých potřebných dovedností (technických, manuálních i sociálních) a v neposlední řadě potřebného vzdělání.
Žáci se do budování pustili s nadšením a objevili řadu jim neznámých profesí, k nimž mohou směřovat své profesní dráhy. Ve hře mohou pokračovat kdykoliv, neboť obdželi individuální přístupy. Hra navíc na konci 1. levelu žákům na základě při hře zodpovězených otázek poskytne zájmový profil, který by jim v budoucnu mohl pomoci při výběru SŠ.