Advent v 8. C
Předvánoční čas jsme si v 8. C zařídili ve znamení klidu, pospolitosti a dobrého jídla.
Již začátkem prosince jsme „oprášili“ vloni započatou tradici adventního čtení. Jakub Bušek zajistil adventní věnec, a my jsme tak mohli pravidelně usednout, zapálit svíčky a číst si z nádherně připraveného souboru povídek, básní a dalších krátkých textů s vánočními motivy. Všichni jsme vždy s napětím očekávali, jaký text „otevřeme“, následně se žáci ve čtení střídali a my ostatní nerušeně poslouchali a přemýšleli, nebo si jen užívali společné chvíle.
Pokud kalendáře Adventní čtení od nakladatelství Cesta domů ještě neznáte, můžeme je za 8. C doporučit jako příjemné trávení adventních chvil.
V posledních dnech před vánočními prázdninami jsme měli napilno. Rozhodli jsme se, že si na páteční besídku připravíme občerstvení, žáci proto vytvořili několikačlenné týmy a vymysleli (sami, či s pomocí spolužáků a paní učitelky) zvládnutelné a zajímavé recepty, které by chtěli realizovat.
Školní kuchyně tedy ve čtvrtek ožila a z vůně kakaa, vanilky, skořice, ale také šunky se brzy vynořily dobroty různých tvarů a velikostí. Po vyčerávajícím dopoledni jsme se s částí připravených dobrot odebrali do třídy, kde jsme uvelebeni společně zhlédli Pelíšky, někteří žáci je viděli dokonce prvně v životě.
Pátek jsme začali „potravou pro ducha“ a s KiVa lekcí se pohroužili do světa psychologie. Řeč byla o konformitě, normách, jednání ve skupině i vlivu autority. Společně jsme diskutovali nad Aschovým experimentem konformity a Milgramovým experimentem o poslušnosti k autoritě. Vzhledem k tomu, co už víme o skupinové dynamice ve vztahu k šikaně, byly tyto poznatky nadmíru zajímavé.
Druhou část patečního dne jsme strávili hodováním, povídáním a hraním si. Nechybělo ani předávání dárků, které mnohé upřímně potěšily.