Filmové recenze z RedAkce
5.3.2024

Filmové recenze z RedAkce

Existuje spidergirl?

Film Madam Web byl uveden do kin 14. 2. 2024. Jedná se o film z Marvel studia. Režisérka tohoto filmu S. J. Clarkson má za sebou mnoho seriálů, avšak pouze dva filmy. Jedná se právě o Madame Web a Toast. Jejím nejznámějším seriálem je Anatomie skandálu.

Madame Web je film o dívce, která má superschopnost vidět útržky budoucnosti. Nejdříve je z toho velmi vyděšená a myslí si, že je blázen. Jenže všechno, co viděla, se pokaždé vyplnilo. Když pak jede vlakem a zahlédne osud tří dívek, které do něj nastoupily, začne jednat. Slečnám totiž hrozí velké nebezpečí v podobě smrti. Madame Web se je rozhodne zachránit. Pátráním v minulosti vyjdou najevo mnohé tajné schopnosti, kterými by šlo zastavit nepřítele hlavní hrdinky a tří začínajících superhrdinek. Nakonec Web (česky pavučina) není jen příjmením.

Viděla jsem opravdu mnoho filmů ze studia Marvel a tento se mi moc líbil. Film byl vtipný, akční a napínavý. Jinými slovy už od začátku nebyla nuda. Moc jsem si oblíbila hlavní hrdinku pro její ironii, smysl pro humor, odvahu a šílenost. Děj šel plynule, nebyl těžký na pochopení a myslím, že by se akorát hodil na večer, když si chcete oddychnout. Film jsem si užívala tak moc, že hrozně rychle utekl.

Film Madame Web dávají v součastnosti témař v každém kině, jak s dabingem, tak v originále. Stačí se jen podívat na časy a vyrazit. Opravdu bych tento zážitek doporučila fanouškům Marvelu a hlavně těm, co milují Spidermana.

Celkové hodnocení: 99 %

Karolína E. Smetanová

Poslední film od Ghibliho?

23. listopadu byl do kin uveden poslední film od Hajaoho Mijazakiho s název The Boy and the Heron (česky pod názvem Chlapec a volavka). Již zmíněný režisér také vymyslel známé filmy jako jsou Spirited Away, My neighbor Totoro nebo třeba Howl’s Moving Castle. Bohužel kvůli jeho věku je Chlapec a volavka jeho poslední anime.

Příběh pojednává o chlapci jménem Mahito, který se se svým tatínkem přestěhuje na venkov mimo Tokio, ve kterém zuří válka. Seznámí se s volavkou, která ho provokuje výzvou, aby šel hledat svou mrtvou maminku. Jednoho dne se mu ztratí jeho nová maminka. On se ji vydá hledat do věže kousek od domu, což je vlastně magický svět. V tomto záhadném světě procestuje spoustu míst a potká nové lidi včetně svého prastrýce. Podaří se mu jeho novou maminku zachránit?

Jakožto člověk, který viděl spoustu filmů od studia Ghibli, můžu říct, že se tento opravdu povedl. Já osobně si ho řadím mezi top 3. Celý ten příběh je opravdu složitý na popsání, ale jakmile ho vidíte, hned vše pochopíte. Stále nechápu, jak toto může někoho napadnout. Celý příběh byl opravdu silný. Když na něj koukáte, vtáhne vás do děje. Chvílemi ani nechápete, co se vlastně stalo. Tolik postav ale vlastně zároveň tak málo, a navíc spousta magických, neuvěřitelných světů. Hodně se mi líbilo propojení magických světů a to, jak se do něj vlastně dostal. Každý Ghibli film je kouzelný a tento se nijak neliší. Mrzí mě, že to je poslední film od Hajaho Mijazakiho.

Film stále můžete zhlédnout v menších kinech jako jsou pražské Kino Lucerna či Světozor. Doporučila bych ho opravdu každému.

Celkové hodnocení: 95 %

Adéla Kroupová