Matematika v prostředí krychlových staveb (3. C)
Notnou dávku kombinatorických schopností a představivosti jsme museli prokázat při výpočtů krychlí daných hradeb a věží.
Nejprve nám paní učitelka promítla hodně složité plány staveb z učebnice, které měly tak záhadný název - K3, K5 a K7. Naším úkolem bylo tyto stavby vytvořit a zjistit, kolik postavených stěn krychlí vidíme z červených a kolik z modrých kostek. Jenže, stavba K7 byla tak velká a složitá, že nám ani krychle nestačily! Naštěstí byl v úloze matematický háček. Ono totiž úplně snadno šlo i pomocí násobilky zjistit správnou odpověď! Na tento "háček" naštěstí přišla naše Zuzka! A nebyla sama! Zarinka a Sebík nám zase vysvětlili a ukázali, jak při řešení problémové úlohy postupovali oni. No, zajímavé to bylo, ale mnozí z nás se pěkně zapotili!