Třídní den s našimi pěti smysly (1.B)
29.5.2025

Třídní den s našimi pěti smysly (1.B)

V rámci květnového třídního dne jsme si zopakovali našich 5 smyslů a jakými orgány získáváme těmito smysly informace z okolního prostředí. 

 

Vyzkoušeli jsme si poznávání spolužáků pouze po hmatu a sluchem jsme odhalovali, který spolužák vydává zvuk. Také jsme hlasovali, který smysl považujeme za nejdůležitější a s jakými překážkami se musejí lidé, kterým nefunguje, vyrovnávat. 

Děti se následně rozdělily do skupin a jejich úkolem bylo složit z kousků puzzle piktogramy jednotlivých smyslů pro označení center aktivit. 

Následovalo poznávání jednotlivých smyslů v centrech aktivit a zapisování poznámek do vytvořeného sešitku. 

V centru zraku si děti zkusily zapamatovat co nejvíce předmětů v Kimově hře a plnily další rébusy a úkoly. 

V centru čichu nejprve rozhodovaly o charakteristice vůně (sladká a květinová; ostrá a kořeněná; svěží a citrusová) a poté poznávaly čichem některé suroviny z domácnosti. 

V centru sluchu zkoušely hledat dvojice stejných zvuků ve zvukovém pexesu a pomocí Albi tužky zkoušely rozpoznávat zvuky zvířat.

V centru hmatu poznávaly poslepu předměty, zkoušely hmatové pexeso a rozpoznávaly kuchyňské suroviny. 

Centrum chuti si děti oblíbily asi nejvíce. Nejprve rozhodovaly, zda má na jazyk nakapaná tekutina sladkou, slanou, kyselou nebo hořkou chuť a poté ochutnávaly kousíčky ovoce a zeleniny a zkoušely rozpoznat, oč jde. 

Dnešní den s poznáváním smyslů jsme si moc užili. 

Autor: Zuzana Štambachová
Sdílet  

Fotogalerie

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies