Třídní den s našimi pěti smysly (1.B)
V rámci květnového třídního dne jsme si zopakovali našich 5 smyslů a jakými orgány získáváme těmito smysly informace z okolního prostředí.
Vyzkoušeli jsme si poznávání spolužáků pouze po hmatu a sluchem jsme odhalovali, který spolužák vydává zvuk. Také jsme hlasovali, který smysl považujeme za nejdůležitější a s jakými překážkami se musejí lidé, kterým nefunguje, vyrovnávat.
Děti se následně rozdělily do skupin a jejich úkolem bylo složit z kousků puzzle piktogramy jednotlivých smyslů pro označení center aktivit.
Následovalo poznávání jednotlivých smyslů v centrech aktivit a zapisování poznámek do vytvořeného sešitku.
V centru zraku si děti zkusily zapamatovat co nejvíce předmětů v Kimově hře a plnily další rébusy a úkoly.
V centru čichu nejprve rozhodovaly o charakteristice vůně (sladká a květinová; ostrá a kořeněná; svěží a citrusová) a poté poznávaly čichem některé suroviny z domácnosti.
V centru sluchu zkoušely hledat dvojice stejných zvuků ve zvukovém pexesu a pomocí Albi tužky zkoušely rozpoznávat zvuky zvířat.
V centru hmatu poznávaly poslepu předměty, zkoušely hmatové pexeso a rozpoznávaly kuchyňské suroviny.
Centrum chuti si děti oblíbily asi nejvíce. Nejprve rozhodovaly, zda má na jazyk nakapaná tekutina sladkou, slanou, kyselou nebo hořkou chuť a poté ochutnávaly kousíčky ovoce a zeleniny a zkoušely rozpoznat, oč jde.
Dnešní den s poznáváním smyslů jsme si moc užili.