Konec týdne: Úklid v lavici a pořádek v hlavě
Pátek je ideální čas na zhodnocení uplynulého týdne, zamyšlení nad tím, co jsme se naučili, a co nás ještě čeká před Vánocemi
Tento týden se třeťáci zaměřili na vyjmenovaná slova po B, což je pro ně opravdu náročné téma.
V hodině češtiny nám pomohli osmáci, kteří s námi opakovali učivo formou hry Kahoot. První kolo ukázalo, že správně odpovědělo 67 % dětí, ale při opakování se úspěšnost zvýšila na 80 %. (Například jsem si zapamatoval „odbyl jsem úkol“, „kobyla nechala kobylinec“ atd.)
Opakování je klíčové pro zapamatování a fixaci informací. Navíc se nově učíme naši e-mailovou adresu, abychom mohli dostávat úkoly přes portál UmímeTo.
Stejně tak je pro děti velkou výzvou časování slovesa "být" – "já jsem, já budu, byl jsem". I když už teoreticky chápou, jak správně použít tyto tvary ve větách, učí se dávat těmto časům správný název a používat je ve správném kontextu.
Opět poslech mluvené pohádky, kde Hurvínek skloňuje podstatné jméno kočka. Což dětem pomáhá lépe pochopit pravidla skloňování a snadněji si je zapamatovat.
V rámci našeho projektu animace jsme se seznámili s novými informacemi od Jany Hubové - složení oka. Dozvěděli jsme se, jak animace souvisí s okem. Naše oči a mozek pracují rychle, aby zachytily všechny detaily a spojily jednotlivé snímky do jednoho celku. Zároveň jsme se dozvěděli o významu čočky, která se nachází v oku, a jak se používá například v brýlích nebo dalekohledu.
Animace je umění, které spojuje pohyb a obrázky. Dříve se animace kreslily ručně, ale dnes nám v tomto směru pomáhá technika. Pochopili jsme, že animace využívá rychlost 24 snímků za sekundu, což našemu oku připadají jako plynulý pohyb.