Třídní den s tématem emoce (3. A)
Naše emoce ve 3.A zůstávají schované ve třídě, ale procházka na malou dřevěnou vyhlídku, která připomíná starý fotoaparát, zachycuje pocit bezpečí, klid a pohodu.
Úvod:
Začali jsme přivítáním a vysvětlením, co nás čeká během třídního dne o emocích a programu KiVa. Vystřihli jsme si papírový "teploměr" a pomocí kolíčku jsme ukázali, jak se cítíme a jak jsme připraveni na den. Známe některé dopravní značky, které platí i u emočního teploměru. STOP!
Prostřední část programu:
A) Emoční kompas – zaměření na to, jak rozpoznávat a pracovat s emocemi.
B) Hra "kompot" – zábavná aktivita, která nám pomohla propojovat různé emoce.
C) Emoční karty zvířat a lidí – karty nám poskytly prostor zamyslet se nad tím, jak různé emoce vypadají a jak je prožíváme. Někteří si dokonce troufli emoce předvést. Nechyběl ani smích a ani pláč.
D) Nová zkušenost – Sezení a hraní v kruhu, kdy jsme různě měnili místa, bylo překvapivě obohacující. Zkoušeli jsme, jaké to je, když sedí holky a kluci pospolu nebo mezi sebou, a jak to ovlivňuje naše pocity. Byla to opravdu zajímavá zkušenost, která nám ukázala, jak nás prostředí a blízkost ostatních mohou ovlivnit.
Závěr:
Procházka na vyhlídku Kamínek, která všem emocím a špatným pocitům dala na frak, a zároveň nám umožnila se nadechnout a zpracovat vše, co jsme během dne zažili.