S žáky 2.C a 5.B na Měsíc a dál…..
Projektové téma, které by zaujalo v první, ve druhé i v páté třídě? VESMÍR!
Z této fotogalerie by se mohlo zdát, že jde o jeden společný projekt, ale letošními průkopníky projektu o Měsíci byli nejprve žáci 2. C a následně třída 5. B s paní učitelkou Dagmar Tejklovou Kunhartovou, která si téma ještě rozšířila o aktivity z našeho projektu v 1.C o Sluneční soustavě. V každé třídě se však povedly (stihly) zachytit odlišné momenty stejných pokusů a výsledky práce obou tříd se krásně doplnily. A na čem jsme pracovali?
Neználkova cesta na Měsíc nás seznámila s prostředím, ve kterém jsme začali pracovat. Naučili jsme se základní informace a data o Měsíci, nastudovali jsme si tamní podmínky, prozkoumali nehostinný povrch a nasimulovali jsme si vznik impaktních kráterů. Celkový model povrchu Měsíce jsme si ztvárnili pomocí sádrových odlitků z žitné mouky a modelíny. Když jsme poznali měsíční krajinu, snažili jsme se porozumět lunárním fázím – proč a jaké fáze Měsíce na nebi pozorujeme a jak poznat, která fáze nás v daný den čeká. Na co se ovšem každý žák těšil, byla raketová technika. Papírové rakety, octové rakety, origami rakety – obě třídy vyráběly a testovaly. Největším překvapením byla výška maximálních letů, kdy druháčci přelétávali svými raketami plot venkovního hřiště (starty byly bezpečné). Naprosté ticho ve třídách nastalo při čtení podrobného harmonogramu letu Apollo 11 a vyprávění různých „pikantností“ z této mise. A víte, co se děje od 16. listopadu v okolí Měsíce? My ano :) Průběh mise Artemis I jsme si také nastudovali a živě sledovali (a jak se nám angličtina sejde). Mise Artemis III se asi mladí vědci z Břežan nestihnou zúčastnit, ale třeba nás jednou někdo překvapí pozdravem z Floridy :)
https://kosmonautix.cz/2022/11/sledujeme-prubeh-mise-artemis-i/