Virtuální realita ve výuce přírodopisu: Šesťáci objevovali tajemství buňky
Žáci 6. ročníku si výuku přírodopisu zpestřili pomocí virtuální reality. Díky VR brýlím a aplikaci VR Edu Lab se ponořili do mikrosvěta buněk, které mohli zkoumat, rozebírat i znovu skládat. Učení se tak proměnilo v interaktivní dobrodružství, které spojilo vědu, zábavu i moderní technologie.
Žáci 6. ročníku se v minulých týdnech ponořili doslova do mikrosvěta buňky – a to díky moderním technologiím. Ve výuce přírodopisu jsme využili VR brýle a aplikaci VR Edu Lab, které nám umožnily prozkoumat svět buněk.
Pomocí 2D videa i 360° záznamu se žáci nejprve seznámili se stavbou buňky a rozdíly mezi buňkou rostlinnou, živočišnou a bakteriální. Následně jsme se přesunuli do aplikace, kde si každý mohl buňku „rozebrat“ na jednotlivé části, prozkoumat jejich funkce a poté ji zase poskládat dohromady jako 3D puzzle.
Díky této aktivitě se učení změnilo v opravdové dobrodružství. Žáci mohli doslova vstoupit dovnitř buňky, porovnávat její části a názorně pochopit, jak vše uvnitř spolupracuje.
Virtuální realita se tak stala skvělým pomocníkem pro výuku – podpořila zájem, představivost i aktivní zapojení žáků.
Technologie, které spojují vědu, zábavu a zážitek. Věřím, že si žáci toto téma opravdu užili a osvojili si novou dovednost nejen v přírodopisu, ale i v IT.