Virtuální realita ve výuce přírodopisu: Šesťáci objevovali tajemství buňky
20.10.2025

Virtuální realita ve výuce přírodopisu: Šesťáci objevovali tajemství buňky

Žáci 6. ročníku si výuku přírodopisu zpestřili pomocí virtuální reality. Díky VR brýlím a aplikaci VR Edu Lab se ponořili do mikrosvěta buněk, které mohli zkoumat, rozebírat i znovu skládat. Učení se tak proměnilo v interaktivní dobrodružství, které spojilo vědu, zábavu i moderní technologie.

Žáci 6. ročníku se v minulých týdnech ponořili doslova do mikrosvěta buňky – a to díky moderním technologiím. Ve výuce přírodopisu jsme využili VR brýle a aplikaci VR Edu Lab, které nám umožnily prozkoumat svět buněk.

Pomocí 2D videa i 360° záznamu se žáci nejprve seznámili se stavbou buňky a rozdíly mezi buňkou rostlinnou, živočišnou a bakteriální. Následně jsme se přesunuli do aplikace, kde si každý mohl buňku „rozebrat“ na jednotlivé části, prozkoumat jejich funkce a poté ji zase poskládat dohromady jako 3D puzzle.

Díky této aktivitě se učení změnilo v opravdové dobrodružství. Žáci mohli doslova vstoupit dovnitř buňky, porovnávat její části a názorně pochopit, jak vše uvnitř spolupracuje.

Virtuální realita se tak stala skvělým pomocníkem pro výuku – podpořila zájem, představivost i aktivní zapojení žáků.

Technologie, které spojují vědu, zábavu a zážitek. Věřím, že si žáci toto téma opravdu užili a osvojili si novou dovednost nejen v přírodopisu, ale i v IT. 

Autor: Anna Sacha
Sdílet  

Fotogalerie

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies